Monday, March 21, 2011

riang ria JUMP CAMPING

Assalamualaikum kepada sahabat2 yang sudi membaca. bersyukur ke hadrat Ilahi dengan limpah kurnia nya saya dapat menaip post terbaru dalam blog ini..cewahhh ayat baekk je kan.haha
Biase la baru lepas balik kem la kate kan. kem tu pulak memang berciri kan Islam..

Sebenarnye aku nak kongsi pengalaman aku dengan korang sume tentang pengalaman aku mase p camping baru2 ni. banyak sangat bende yang aku dapat. tidak sia2 aku cancel kan niat aku xnak p camping ni. Alhamdulillah..Allah Maha Mengetahui

cerita pun bermula~

tempat camp ni memang sangat indah. aku rase tenang ke tengok sekitar tempatnye. tempat ni terletak di Lengging,n9..
haa ini bukit area2 tempat ni.. Masya Allah,indahh..


banyak yang aku pelajari. cth nye zaman kegemilangan kerajaan Islam,zaman runtuhnye kerajaan Islam. pasal dakwah, pasal INTERdependence..
haaaa mesti korg tertanye2 ape itu interdependence kan?? (yang dah tau tu senyap! bagi boss nak ckp.hehe)
interdependence ni maksudnye saling bergantungan,hidup kite ni saling bergantungan antare satu same lain. tak kisah la kite hebat camner pon,kite tetap akan bergantung antara satu sama lain.ok ye anak2 itu lah maksud nye..

pengalaman yang aku xdapat lupe kan,mase ade nye peperangan antara kumpulan untuk dapatkan 10 bendera israel, sape yang menang dpt hadiah besaaa punyerrr..
setiap name kump adelah name2 negare Islam
pade mule nye kami semua sibok nak dapat kan bendera tu tanpe pikir disebalik ape yang berlaku
bile kami dah amik bendera tu,tibe2 dtg lah kump lain kate nak berdamai dengan kami, dorang kate : kite kan sesame negare Islam kenape nak bgaduh??
moral dari peperangan ni, sesame Islam kene la bersatu dalam apa jua keadaan..

aku sangat hepi dapat pegi kem ni. dalam kem ni banyak bende yang aku sedar.Alhamdulillah..
itu saje la,penat lak taip byk2 hehe harap kite semua akan sentiase di rahmatiNya..insya Allah.. =)


banner camp ;)


kawan2 yang join sekaki hee


name kem ni JUMP.kami pon JUMP lahh haha

JUMP = Jalinan Ukhwah Mu'min Professional



No comments:

Post a Comment